ارتز و بریس مخصوص تنیس البو جهت کنترل درد و پیشگیری از آسیب

ارتز و بریس مخصوص تنیس البو جهت کنترل درد و پیشگیری از آسیب

استفاده-از-قلاب-اپی-کندیلیت

استفاده-از-قلاب-اپی-کندیلیت

 

بریس تنیس البو یا باند کشی مخصوص آرنج تنیس بازان یک وسیله کمکی سودمند برای درمان و توانبخشی عارضه تنیس البو است که انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد و بر اساس کارایی آنها و کمکی که بیمار می‌کنند انتخاب می‌شوند. انتخاب بهترین نوع بریس به سطح فعالیت جسمانی بیمار بستگی دارد. بریس مخصوص آرنج تنیس بازان در سه نوع وجود دارد که عبارتند از قلاب اپی کندیلیت، باند کشی تنیس البو و بازو بند مخصوص آرنج.

درد و التهاب دائمی آرنج باعث می‌‌شود که بیمار نتواند به خوبی و انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازد. استفاده از روش‌های درمانی ارتوپدی برای عارضه تنیس البو مانند استفاده از بریس می‌تواند بدون ایجاد خطرات ناشی از تزریق و سایر روش‌های درمانی به تسکین دائمی درد بپردازد.کلینیک نگین طب با تخصص در ساخت و تولید انواع پروتز و ارتز  آماده پاسخگویی به نیازهای شما می باشد. جهت ارتباط با ما و سفارش انواع پروتز با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

آدرس کلینیکتبریز-خیابان 17 شهریور جدید- روبروی بانک ملی-ساختمان سیف-طبقه اول

ساعت کاری کلینیک: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20:30

 انواع بریس‌های مناسب برای عارضه تنیس البو 


 استفاده از بریس با توزیع تنش به اجزای مختلف بازو به رفع فشار و التهاب از روی عضلات کمک می‌کند. استفاده از بریس به عضلات و تاندون‌های ساعد کمک می‌کند که در هنگام انجام برخی از حرکات مخصوص به جای آنکه به طور مداوم تحت فشار قرار بگیرند، فشار از روی آنها برداشته شود و بتوانند استراحت کنند. این بریس با رفع فشار و تنش از موضع آسیب دیده به حفظ عملکرد سالم آرنج و تسریع فرآیند بهبود کمک می‌کند. معمولا عملکرد این بریس‌ها زمانی افزایش می‌یابد که بتواند از قسمت پشت ساعد محافظت کند زیرا در این حالت عضلات ساعد می‌توانند به خوبی استراحت کنند و بهبود یابند به همین دلیل نصب صحیح پد و باند کشی فشاری روی ساعد اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از قلاب اپی کندیلیت

 این وسیله معمولا جزو وسایل گران قیمت برای محافظت از تنیس البو است و در صورتی که برای بیمار سودمند و اثرگذار باشد باید به درستی انتخاب شود. این وسیله از یک قلاب پلاستیکی تشکیل شده است که دور بازو قرار می‌گیرد و به رفع فشار از روی عضلات کمک می‌کند و حدود ۲ سانتی متر پایین‌تر از نقطه دردناک ساعد قرار داده می‌شود. فشاری که به تاندون و عضله‌ای که به اپی کندیل جانبی متصل هستند وارد می‌شود، باعث جذب بخشی از نیرویی می‌‌شود که از طریق بافت‌ها منتقل می‌گردد و باعث بروز آسیب دیدگی می‌شود. این امر همچنین باعث تغییر زاویه‌ای که تاندون به تغییر مسیر نیروهای وارد شده می‌‌پردازد، خواهد شد و منجر به رفع علائم و نشانه‌های تنیس البو و گلف البو خواهد شد. از مزایای قلاب اپی کندیلیت که نوعی از بریس مخصوص گلف البو است این است که می‌‌توان در صورت لزوم آن را به خوبی روی موضع مورد نظر قرار داد. از معایب این وسیله این است که گران قیمت است و گاهی اوقات قرار دادن آن روی موضع دردناک دشوار است و امکان تکان خوردن آن وجود دارد. استفاده از قلاب اپی کندیلیت برای آن دسته از تنیس بازان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که باید از ساعد و دست خود در برابر نیروهای پرقدرت محافظت کنند.

بیشتر بخوانید
افزایش قوس کف پا چه مشکلاتی را ایجاد میکند و راه حل آن چیست؟

استفاده از باند مخصوص تنیس البو

باند مخصوص تنیس البو یک نوع باند ساده و از خانواده بریس تنیس البو است و انواع مختلفی دارد که دور ساعد و دقیقا زیر آرنج بسته می‌‌شود. برخی از آنها دارای پد فشاری اضافی هستند و روی عضلات و زیر نقاط دردناک آرنج قرار می‌‌گیرند و با فشار آوردن به قسمت فوقانی آرنج و جذب نیروهایی که از طریق بافت‌های این ناحیه به موضع دردناک و قسمت خارجی آرنج وارد می‌شود به کاهش درد بیمار کمک خواهد کرد. باند مخصوص تنیس البو به تغییر زاویه تاندون در محلی که آرنج باعث تغییر نیروهای وارد شده می‌شود، کمک می‌کند و این امر باعث بهبود موضع آسیب دیده خواهد شد. از مزایای باند مخصوص تنیس البو این است که هزینه خریداری آن کم است، به خوبی روی ساعد و آرنج قرار می‌گیرد و می‌توان سطح فشاری که به موضع موردنظر وارد می‌کند را تنظیم کرد. از معایب آن می‌‌توان به مواردی از قبیل پایین بودن سطح دقت آن نسبت به قلاب اپی کندیلیت و عدم نگهداری از گرما مانند بازوبند تنیس البو اشاره کرد. استفاده از این وسیله برای اکثر افرادی که دچار علائم و نشانه‌های آرنج تنیس بازان هستند پیشنهاد می‌شود.

استفاده از پوشش مخصوص تنیس البو

 این وسیله شامل یک پوشش ساده و یک باند کشی است. پوشش این وسیله باعث ایجاد فشار می‌شود و از آرنج محافظت می‌‌کند و باعث گرم شدن آن می‌شود، حال آنکه باند کشی دور قسمت فوقانی ساعت قرار می‌گیرد و عملکردی شبیه باند کشی تنیس البو دارد. از مزایای این وسیله می‌‌توان به ایجاد گرما در موضع دردناک استفاده کرد که این امر می‌‌تواند به تسریع فرآیند بهبود کمک کند. تاندون‌هایی که به تازگی دچار آسیب دیدگی شده‌اند به خوبی به گرمای ایجاد شده پاسخ می‌دهند. پوشش تنیس البو از همه نقاط مفصل محافظت می‌کند به این ترتیب در صورتی که آسیب دیدگی‌های دیگری از قبیل اپی کندیلیت در این ناحیه به وجود آمده باشد استفاده از این وسیله پیشنهاد می‌‌شود. از معایب این نوع بریس این است که استفاده از آن دشوار است و در مقایسه با باند کشی کمتر به ساعد فشار وارد می‌کند. استفاده از این نوع بریس در اکثر افرادی که دچار علائم و نشانه‌های تنیس البو شده‌اند پیشنهاد می‌‌شود اما این افراد می‌‌توانند در صورت تمایل در هنگام خواب بریس خود را در بیاورند.

 چند نکته در خصوص استفاده از بریس مخصوص آرنج

  • بازوی خود را به آرامی از بریس رد کنید و گیره‌های آن را روی ساعد خود ببندید.
  • از باند کشی فشاری برای قرار دادن آرنج در وضعیت مناسب استفاده کنید.
  • می‌‌توانید برای تمیز کردن بریس خود آن را در ماشین لباسشویی قرار داده و از آب سرد و پودر شست و شوی ملایم استفاده کنید سپس آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.
  • برای افزایش میزان اثرگذاری بریس مخصوص آرنج و ساعد از غوطه ور کردن آن در آب خودداری کنید تا همیشه در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید
اهداف تجویز کفی ها و کفش های طبی

استفاده از اسپلینت مخصوص مچ دست

اسپلینت مخصوص مچ دست به خوبی ساعد را در محل مناسبی قرار می‌دهد و به عضلات این ناحیه کمک می‌کند به طور کامل استراحت کنند. با این حال ممکن است اسپلنت مخصوص مچ، مانند بریس آرنج کمکی به تقویت قدرت و توانایی این ناحیه نکند. اسپلینت مخصوص مچ دست به جای توزیع فشار در همه نقاط بازو به ثابت نگه داشتن ساعد کمک می‌‌کند. این کار باعث می‌شود که از کار کشیدن از عضلاتی که در فرآیند بهبود نقش دارند جلوگیری شود اما ممکن است تاثیر چندانی در تسکین درد نداشته باشد.

 استفاده از بازوبند فشاری

این نوع بریس جزو بهترین بریس‌های فشاری محسوب می‌شود که هم برای گلف بازان و هم برای تنیس بازان سودمند است. ۹۰ درصد این بازوبندهای فشاری را نایلون و ۱۰ درصد آنها را الیاف کش دار تشکیل می‌دهد. این بازوبندهای مقاوم و انعطاف پذیر در برابر رطوبت مقاوم هستند و می‌توانند بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی به خوبی از ساعد محافظت کنند.

 مزایای استفاده از این ارتوز چیست؟

  • بدون ایجاد لرزش یا سایش به بهبود دامنه حرکات آرنج و ساعد کمک می‌کند.
  • با ایجاد فشار کافی به رفع درد آرنج کمک می‌‌کند.
  • محصولاتی که در تهیه بازوبند فشاری مخصوص تنیس بازان به کار می‌‌رود دارای قابلیت ضد بو و ضد تعریق است.

 مزایای استفاده از بریس ارتوپدی چیست؟


بریس مخصوص آرنج تنیس بازان یک روش مناسب برای افرادی است که دچار درد شدید یا مداوم شده‌اند و سایر روش‌های درمانی از قبیل تزریق استروئید و فیزیوتراپی نتوانسته است به تسکین درد آنها کمک نماید. اگرچه استفاده از این بریس‌ها می‌تواند به تسکین فوری درد کمک کند هیچ گونه مدرکی در خصوص استفاده مداوم از آن‌ها و رفع درد در بلند مدت وجود ندارد. در روش‌های غیر جراحی که از ارتوز استفاده می‌شود کمک شایانی به بهبود بازوی آسیب دیده و کاهش درد و افزایش قدرت آن می‌کند. امروزه انواع مختلفی از بریس‌ها وجود دارد که دارای طراحی و اندازه‌های متفاوتی هستند و به افرادی که دچار عارضه آرنج تنیس بازان شده‌اند کمک می‌‌کند بتوانند به خوبی به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. می‌‌توان هر روز یا فقط در هنگام انجام دادن برخی از فعالیت‌های جسمانی خاص که معمولاً باعث ایجاد درد می‌‌شوند از این وسایل استفاده کرد اما نباید هنگام خواب از این نوع بریس استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *